Чи інвестували б ви в мистецтво, не побачивши його? Нова схема запрошує користувачів купитися на сек’юритизовані, але анонімні, позики на мистецтво
Чи інвестували б ви в мистецтво, не побачивши його? Нова схема запрошує користувачів купитися на сек’юритизовані, але анонімні, позики на мистецтво
Послуга, яку пропонує нью-йоркська альтернативна інвестиційна платформа Yieldstreet, обіцяє здорові (healthy) прибутки інвесторам, які бажають купувати «наосліп». Що це та як воно працює в оригінальній версії можна прочитати тут.
Відносно новий спосіб інвестувати в мистецтво, який набуває популярності, але не широко розголошується, — це придбати сек’юритизовані пакети кредитів на мистецтво, послугу, яку пропонує ексклюзивно нью-йоркська альтернативна інвестиційна платформа Yieldstreet.
Компанія, яка у 2019 році придбала Athena Art Finance, спеціалізований кредитор, який з 2015 року зосереджується на позиках колекціонерам на предмети мистецтва, об’єднала ці позики в продукти цінних паперів, які пропонуються інвесторам із мінімальним buy-in у 10 000 доларів США. З 2019 року сім портфелів кредитів, забезпечених мистецтвом, були продані акредитованим інвесторам (окремим особам, які заробляють щонайменше 200 000 доларів США на рік або 300 000 доларів США, якщо вони подружжя, і мають власний капітал не менше 1 мільйона доларів США). За словами Rebecca Fine, у керуючого директора Yieldstreet з фінансування та інвестицій у мистецтво, середній прибуток від інвестицій становить значні 10,3%.
«Позичальники сплачують основну суму та відсотки за своїми кредитами щомісяця, і в результаті наші інвестори отримуватимуть щомісячну віддачу», — каже вона. З 2015 року Athena надала близько 50 кредитів, забезпечених мистецтвом, на загальну суму 620 мільйонів доларів, каже Rebecca Fine. За ці сім років лише один позичальник програв.
Позичання під заставу колекції творів мистецтва тепер є звичним явищем у відділах приватних банків таких фінансових установ, як Goldman Sachs, Bank of America, Citibank, Deutsche Bank, Emigrant, HSBC і JP Morgan Chase, де заставою для позики є саме мистецтво. Більшість банків, які надають такі позики, дозволяють позичальникам зберегти своє мистецтво, хоча це, а також відсоткову ставка (2,5%-5,5% в середньому), відсоток позики до вартості (35%- 50% в середньому), сума та термін (зазвичай мінімум від шести до 12 місяців) кредиту — обговорюється. В інших, менш елітних установах, також мають місце кредити на предмети мистецтва, але майно під заставу може зберігатися позикодавцем до повного погашення боргу. Багато кредитів Yieldstreet, забезпечених мистецтвом, передбачають фізичне заволодіння заставою.
Купівля позиції в портфелі кредитів на мистецтво є аномальною інвестицією, оскільки ви не купуєте колекцію конкретних творів мистецтва, ви чекаєте щоб позичальники не виконали зобов’язань і Yieldstreet був змушений ліквідувати активи. Rebecca Fine каже, що інвесторам не надається конкретна інформація про окремі роботи, які були позичені, хоча імена художників розкриваються. Також мало розповідають про людей, які беруть ці кредити. «Ми могли б назвати когось «відомим колекціонером творів післявоєнного та сучасного мистецтва», — каже Rebecca Fine.
Тематичне комплектування
Yieldstreet має роботи, запропоновані як заставу, незалежно оцінені, а також оцінені професійними реставраторами для визначення їхнього стану. Ці експертизи разом із власними дослідженнями компанії визначають суму позик, яка зазвичай вдвічі перевищує вартість оцінки. Вартість робіт у кожному портфелі позик коливається від 30 до 40 мільйонів доларів США. Позики об’єднуються, щоб зробити асортимент робіт тематичним, наприклад, післявоєнний/сучасний або імпресіоністичний/сучасний, і Rebecca Fine додає, що «ми вимагаємо, щоб мистецькі роботи належали більш ніж двом художникам, тому немає ризику концентрації».
Позики мають різні терміни погашення, і деякі позики можуть бути закриті, а інші додані до портфеля. Збільшення розміру даного портфеля кредитів, забезпечених мистецтвом, не послаблює позиції поточних інвесторів, каже Rebecca Fine. Для тих, хто шукає раннього виходу зі своїх інвестицій, варіанти обмежені. «Час від часу Yieldstreet пропонуватиме тендер для інвесторів, дозволяючи їм ліквідувати свій холдинг, якщо вони того захочуть», — каже Файн.
Багато хто згадає сек’юритизовані іпотечні кредити, які були ключовим елементом кризи ринку житла 2008 року, яка призвела до збитків як для власників житла, так і для інвесторів. Однак паралелі здебільшого закінчуються тим фактом, що обидва стосувалися позик.
Дійсно, падіння цін на мистецтво може підштовхнути позичальників до дефолту, вважає Джеральд Фрідман, професор економіки в Університеті Массачусетса, Амгерст. Ситуація постійного зростання цін на твори мистецтва за останнє десятиліття «схожа на бульбашку на арт-ринку, де робота подорожчає швидше, ніж інші активи», зазначає Фрідман. «Якийсь час це приваблює більше інвесторів, що підвищує ціни. Ціни зростатимуть до тих пір, доки люди не почнуть нервувати і не кинуть своє мистецтво, щоб отримати прибуток. Як тільки деякі зроблять це, ціни почнуть падати, викликаючи каскад».
_________________________________________________________________
Маленька ремарка: я не професійний перекладач і займаюсь перекладом лише в рамках покращення своєї англійської. Якщо побачили помилку, будь ласка, повідомте мене про неї.
Також я не надаю жодних консультацій і всі переклади надаю виключно в цілях ознайомлення, безкоштовно, не маючи на меті жодної монетизації.
Переклад створено в рамках підтримки української арт-спільноти UARTIST 83.
Як приєднатися до спільноти - тут
Youtube UARTIST - тут
Підтримати спільноту можна тут.
Якщо також хочете перекласти якусь статтю про арт та поділитися нею тут з українськими митцями - пишіть :) Або кидайте лінки на цікаві матеріали англійською тут :)
Удачі в творчості!
Переклад: Каріна Данильчук
Коментарі
Дописати коментар
Митець! Твій коментар скоро буде опубліковано :)