Сьогодні, 20.10.22 пройшла лекція Євгена Карася в університеті ім. Бойчука. І я там була, мед пиво пила і навіть задала своє питання в кінці :)
▪ Раніше галеристи змагалися з галеристаии, художники з художниками. Зараз всі змагаються проти всіх (3й 4й рівень конкуренції, і оце все). Від мене: Отже про рівні конкуренції хочу розповісти детальніше. 1й рівень - пряма конкуренція, в нашому випадку для художника - інші художники. 2й рівень - тут я б розділила на 2 групи: товари-замінники, і також місця-замінники. Місця-конкуренти - галереї, дилери, маркетплейси, які все ще продають художні твори. зверність увагу що в цьому випадку ви конкуруєте з галереєю, а не з іншими художниками, за право продавати твір. Товари-замінники для художника - це скульптура, фото, колаж та інші види мистецтва. 3й рівень - конкуренція за місце на стіні - це теж по суті товари-замінники, проте зовсім з інших областей. наприклад, антикваріат, звичайний годинник з супермаркету, постери по 3 копійки, картини по номерах, які людина зробила сама, скарбничка і тд. Суть - інші речі, які можна повісити на стіну чи поставити на полицю. 4й рівень - конкуренція за час покупця. замість того щоб витратити час на вивчення та покупку мистецтва, споживач може піти почитати, зайнятися іншою інтелектуальною справою (якщо ваша ЦА - інтелектуали, звісно). 5й рівень - конкуренція за гроші покупця. власне тут всі змагаються проти всіх. Можна купити мистецтво, а можна ці ж гроші витратити в ресторані чи поїхати у відпустку - і те, і інше надає людині певного статусу і певні приємні емоції. Я б не радила сильно поглиблюватися в цю тему насправді, просто варто вивчати свою цільову аудиторію та розуміти яке місце посідаєте ви та мистецтво в її житті, що ще є цінним для цієї людини з погляду на час та гроші. Просто подумайте про це та тримайте в голові :) На цьому моє бажання поділитися знаннями з маркетингу поки що завершується :) Повертаємося до Карася.
Art price - збирають результати аукціонів. Ось лінк (я думаю що це він), дивіться: https://www.artprice.com/
В Україні особливо нема арт агентів дилерів і тд
Про кар'єру:
В Україні перший етап кар'єри - учбова інституція (всі ресурси в одному місці). Важливо правильно використовувати ресурси які є навколо.Важливо нетворкінг, постійно шукати менторів (художника можна визначити по тим вчителям (не обов'язково викладачі) які йому траплялися). Ментор треба щоб швидко розвиватися.
Не треба чекати поки "буде щось достойне показати"
Треба набувати майстерності, вивчати академічні оці штуки, культуру класичну. Але є і більш важливі речі - стиль і смак. Майстерність дуже важлива, вона дуже відчувається, дає культуру. Але стиль найголовніше. Якщо буде майстерність, але не буде стилю - до сраки та майстерність. Технологічні можливості можуть замінити майстерність, але кщо нема стилю і смаку - це труба.
Карась не знає як навчити стилю і смаку. Надивленість, спілкування з людьми які мають стиль і смак, ходити на виставки (суч мист).
Що важливіше автор чи його роботи. роботи це маленька частина того що може автор. То що важливіше, людина, його шлях і тд. Питання до амбіцій до стилю і тд. У кожної людини є талант, цілі, інтелект, ерудиція і тд. Але питання не в інтелекті ерудиції і технології, питання в чомусь іншому (як створити творчу людину з творчим мозком). (Сапольського послухати чи що щоб зрозуміти як мозок працює і не морочити собі цим голову більше ахазаха - це вже від мене ахахах)
Свідомо зробити мистецтво неможливо. Можна авчатись, вивчати історію мистецтва, але зробити талановите мистецтво лише на рівні інтуїції. Комп'ютером можна створити гармонійний твір, але наврядчи мистецтво (але тут з уточненнями у вигляді попередніх фраз для розуміння контексту)
Вибір псевдонімома: можна маніпулювати ним в маркетинговому плані і тд. Це круто працює, це зручно теж. Про ім'я можна в Сіль-Соль почитати. Ім'я це важливо:
Про ціноутворення:
Вартість мистецтва - це собівартість (матеріали майстерня і тд) + ім'я автораЯкщо роботи коштую мільйони, то вартість самої роботи це там може сотні доларів, все інше - ім'я.
Якщо у фахівця немає імені - це поганий фахівець (він як яорноробочий)
Треба обов'язково вміти робити кілька речей:
- фотографувати роботи (в сіль соль можна почитати рекомендації), робити базову корекцію і тд
- документувати свою діяльність
- підписувати грамотно за міжнародними нормами
- складати резюме
Про резюме:
Резюме для початківців (якщо немає ще практично нічого):З самого початку вести на двох мовах (укр англ)
Адреса, народження і контакти
Блок освіти: Учбові заклади і викладачі (формальні, державні, і студії, і семінари і тд). Викладачів знакових вказати, але можна і всіх.
Блок груп і персональних виставок
Волонтерство
Хобі уподобання
Блок володіння програмами
Блок володіння мовами
Якщо людина не в стані грамотно скласти резюме - тут немає про що говорити і витрачати час.
Треба брати участь в виставках. Молодий художник ще не може потягнути персональну виставку, беріть в групових. Рекомендація об'єднуватися з іншими молодими художників, брати молодих кураторів. Укр Галереї цікавляться молодими художниками, яких можна побачити лише на ось таких виставках.
Про місце виставки: професійні приміщення (галереї музеї центри і тд) - молодих наврядчи пустять. Але треба показувати. Можна будь-де. Головне - резонанс і запевнити фахівця що треба йти на цю виставку. Музеї вокзали метро, де завгодно, тільки робити. Накопичувати досвід. Можна залучати художників на виставки територіально (одна майстерня, місце, заклад), або якщо співпадають стилі. Виставка має бути з тими хто краще і сильніше вас. Не з тими з ким ви п'єте горілку. Для того щоб витягнути Карася на вашу виставку треба: цікава ідея, цікаві куратори/теорети, можна брати в проект відомих науковців, режисерів, поетів і тд з іншої царини, щоб отримати більше розголосу. Масштаб, підбір авторів (не менше 5-7, краще 15-20), виставка має бути цікавою ідеологічно, концептуально. Робити мистецтво як дослідження. (Звернути увагу на опис художника в пінчук арт центрі, що вони роблять). Можна робити цікаві проекти з соціологами, дослідження суспільних процесів. Часто коли митець не має майстерності, він може її замінити соц значущістю (але це типу секретик).
Поради молодим художникам:
Помилки молодих:- зациклюються на якійсь технології. Треба переключатися (з живопису - на пару тижнів / місяць і тд фотопроект, наприклад). Або купувати матеріали якими не користувались ніколи, або робіть абстракції (якщо до цього фігуративний живопис). Треба розкачати свою художню амплітуду. Результат може бути різний, але це корисно.
- криза тем - про все вже сказано, вже все вміють малювати. Художники мають майстерніть але не знають що робити. Допоможе попереднє завдання з переключенням :)
- в одній роботі хочуть розказати все що вони думають, все що знають, все що читали. Яскравий приклад - беруть на фоні природньої стихії вставляють вікно/око, а знизу додають метелики, ракушки і в кутку силует дами з губами і грудьби, а ще шахматні фігури, дошки, годинник і оце все. Художник думає що це геніально, "подивіться який я філосовський і все геніально придумав". Лікування: мислити серіями і проектами. Не виходячи з дому знаходити художній матеріал (фотопроект немитої посуди чи там кутків власної хати) - зробити з неважливого важливе. Художник фіксує фігню, канонізуючи її і тоді глядач (і сам художник) розкриває іншу суть. Якщо ви хочете сказати про щось надважливе - ви можете це сказати своєю рутиною, своїм щоденним життям. Навчіться себе, тіло, комплекси, травми, помешкання показувати всьому світу. Художнику здається - кому це цікаво. Так от, саме цікаве - це якщо ви нецікаві і говорите про це. Кожна людина унікальна, це не залежить від рівня інтелекту, драматизму історії, рівня емоцій і тд. Художник це та особистість яка може перетворити будь-яку історію в художній твір.
- Майстерність грає роль але треба освоювати і нові технології. Порада, а не помилка)). Приклад, будь-яка велика фотографія в хорошій якості має великі переваги перед іншим мистецтвом, це виглядає інакше чисто за рахунок формату та класної якості.
- треба правильно користуватися соц мережами - щоб було видно що ви художник, видно твори. Треба знати базові речі маркетингу. При спокійному житті не варто влізати в політику (якщо це не входить в ваш артіст стейтмент - це від мене вже зауваження, так я собі думаю). Те що ви хочете продавати - не більше 15-20% від загального контенту. Має бути міжнародний контекст, 20% - ваші думки з приводу міжнародних подій, творів і тд. Ще 20% - творчий процес. Мінімум треба показати присутність на художніх подіях. Обов'язково має бути написано що ви художник. Обов'язково треба мати папку "мої роботи" (або "доступні" і тд). В описі папки описати що знаходиться в папці. Принизливо, коли ви в акаунті робите папки по жанрам (портрет, пейжазі і тд) - це низький рівень. Краще по проектам розміщувати в такому разі. Базова формула в маркетингу. 1 правило: Ви самі говорите те, що ви хочете як вас сприймали. Ви не очікуєте що хтось сам здогадається хто ви є і як вас сприймати. 2 правило - правило папуги: говоріть про це постійно і всюди. Ринкова перевага: молодість, зовнішність, майстерність і тд - з усього можна робити ринкову перевагу, шукайте свою, вона вже у вас є. Самий крутий художник України - Борис Михайлов. З точки зору маркетингу в нього немає імені, ніхто про нього не знає, існує безліч таких Борисів. Але він сформувався в 70х, в нього вже є купа доробку, музеї і тд і тому він знаних закордоном і регулярно бере участь у якісних виставках.
Питання від аудиторії:
Як куратор перевірить чи ви дійсно виставлялися:- в нас мало в україні серйозних кураторських тем, де куратори запрошують незнайомців на виставки.
- як перевіряти. Ознаки працювати з людиною чи ні: Працювати якщо - художник має бути договороспроможним, легко домовляється. Художник має бути талановитим і працьовитим (2 геніальні роботи в рік - з ним не можна працювати), агресивно активним в роботі. Художник має бути здоровим, без шкідливих звичок (приклад - запої на півроку - не гуд). Відповідальним. Чесним в ціні (в майстерні і в галереї однакова ціна). Прозорий і доступний (всі роботи можна глянути онлайн, а не їхати в майстерню, упрошувати і тд).
На жаль художників не вчать поведінці на при ринку з різними суб'єктами арт ринку. Як себе продавати, позиціонувати.
Ціноутворення молодих художників:
- цікавий підхід - розглядати ціноутворення як ліквідність. За скільки заберуть нову роботу з майстерні протягом години (дзвониш колекціонеру і кажеш "є така робота, за скільки забереш"). В такому випадку ціна може бути в 10 разів менше ніж ринкова.
- Ціни ростуть 15% в рік. Не можна продавати дешевше.
- Ціна - це відповідальність перед попереднім покупцем.
- Однакова ціна на всіх маркетплейсах, в галереї і в майстерні. В майстерні можна зробити невелику знижку.
- Класні знижки - від 30%. Але більше не можна давати бо це підозра на фіктивні ціни. Непублічно можна, для для супер своїх вибраних колекціонерів.
- Акції зі знижками не більше ніж 2 рази на рік
- Знижка має бути обмежена в часі: до 3х-5 діб. Чим більша знижка тим менший час. Не повинно бути такого що ви даєте знижку на тривалий час чи вона діє завжди.
Питання про Штучний інтелект: якщо технічно досконало зроблено, то нефахівцю важко визначити це мистецтво чи ні. Для цього існують експерти. Експерта можуть визначити тільки інші експерти.
Де митцю шукати менторів кураторів
- кругом. Ходити на виставки, знати як виглядають, чіплятися до них. ))) Якщо він не захоче, він так і стаже, а хтось і погодиться. Топ кураторів художників і тд - їх треба знати. Знайомитись. Перше - комплімент (яка класна виставка, а я давно за вами слідкую і тд, але щиро). Поговорити. Сказати що ви хочете. Показати роботи. Дати посилання, візитку, qr code - психологія дії. Дати можливість щоб людина далі зробила потрібну вам дію (перейти по посилання, каталог глянути, ррити в майстерню). Все має бути напоготові в момент спілкування.
Де вчитися поведінки на арт ринку:
Вчитись самому))) або йти куди де вчать, спілкуватися з тими хто вміє. Гугліть лол)))
Як ви бачите розвиток мистецтва: тренди. В тренді - технологічні нові трюки (це швидкоплинні переваги), маркетинг. Краще зробити круту виставку в маркетинговому плані, ніж тримати рівень представленого мистецтва. Навчіться не тільки проектної мислити, а робити не картинки, а мистецтво. Картинка - це гарно, а мистецтво може порушувати всі правила гармонії, але є цінним.
Про політику: політика брудна. Треба занурюватися щоб розбиратися. Краще не лізти. З іншої сторони - є певний жанр в мистецтві, ліве мистецтво в моді. Політика не пов'язана з конкретними партіями і особистостяии, а з загальним трендом - гуд. Соц проблеми. Тих кого притісняють - ок. Ремарка від Карася: він ліберал і він не проти всіх рухів, але бачить "перекіс" в деякі теми, при чому інші теми і митці з крутими проектами недоотримують фінансування.
Що продається найбільше в сіль соль: продається те, що продають. Це все фігня - такі питання). Художнику треба знайти того продавця який позитивно ставиться до вашого мистецтва. Не треба партнерств з тими, кому не подобається. Продається все. Якщо художник існує, то знайдеться хтось, хто це купить.
Де ще укр галереї шукають молодих митців:
Шукають нові імена і галереї, і фахівці. Групові виставки. Центри мистецтв. Фестивалі.
Переважають офлайн події. Бо треба бачити роботи вживу.
Але в соц мережах теж бачать і слідкують.
Де знати групові виставки: знайти кураторів які співпрацюють з молодими художниками і давати їм інфу про себе. Треба багато говорити про себе. Майбутнє за маркетингом в інтернеті
Тут встав дідусь з зали і сказав - Молодіжна гілка спілки художників. Є окрема гілка для саме молодих - там є виставки групові. Карась рекомендує не нехтувати спілкою, але і не сильно на неї надіятися. Після лекції я підійшла до цього дідуся щоб спитати як же потрапити в цю молодіжну гілку. Відповідь: їхати на Львівську площу в спілку художників, там питати кабінет і в тому кабінеті мені все розкажуть :)))))))))))))))
Якщо нема художньої освіти, як себе просувати:
Є системна освіта. Вона дає ривок. Якщо немає можливості її отримати - самоосвіта. Вчитись працювати з інформацією, шукати, контактувати і тд. Вчитись самостійно - найважливіше. Звісно хочеться взяти структуровану інфу, але так не буває, треба все робити самостійно в будь-якому випадку.
Чи суттєво вплинула війна на ціноутворення робіт молодого художника: ринок України хріновий, правового поля нема, займатися мистецтвом невигідно (музеї і оце все). Ті хто займаються мистецтвом - культурні герої. Наскільки війна вплинула на ринок: ринок був хріновий, став ще гірший. Вплив війни на творчість - питання життя і смерті можна вміло імітувати, але зараз ми це все прожили, наші проекти глибші і тд. Але не треба очікувати зразу ефекту на мистецтво.
Сік-сок чому закрита група: намагалися створити більш серйозне і вагоме. Це була спроба. Чи можуть подавати туди роботи молоді художники - треба подавати кругом)
- Однакова ціна на всіх маркетплейсах, в галереї і в майстерні. В майстерні можна зробити невелику знижку.
- Класні знижки - від 30%. Але більше не можна давати бо це підозра на фіктивні ціни. Непублічно можна, для для супер своїх вибраних колекціонерів.
- Акції зі знижками не більше ніж 2 рази на рік
- Знижка має бути обмежена в часі: до 3х-5 діб. Чим більша знижка тим менший час. Не повинно бути такого що ви даєте знижку на тривалий час чи вона діє завжди.
Питання про Штучний інтелект: якщо технічно досконало зроблено, то нефахівцю важко визначити це мистецтво чи ні. Для цього існують експерти. Експерта можуть визначити тільки інші експерти.
Де митцю шукати менторів кураторів
- кругом. Ходити на виставки, знати як виглядають, чіплятися до них. ))) Якщо він не захоче, він так і стаже, а хтось і погодиться. Топ кураторів художників і тд - їх треба знати. Знайомитись. Перше - комплімент (яка класна виставка, а я давно за вами слідкую і тд, але щиро). Поговорити. Сказати що ви хочете. Показати роботи. Дати посилання, візитку, qr code - психологія дії. Дати можливість щоб людина далі зробила потрібну вам дію (перейти по посилання, каталог глянути, ррити в майстерню). Все має бути напоготові в момент спілкування.
Де вчитися поведінки на арт ринку:
Вчитись самому))) або йти куди де вчать, спілкуватися з тими хто вміє. Гугліть лол)))
Як ви бачите розвиток мистецтва: тренди. В тренді - технологічні нові трюки (це швидкоплинні переваги), маркетинг. Краще зробити круту виставку в маркетинговому плані, ніж тримати рівень представленого мистецтва. Навчіться не тільки проектної мислити, а робити не картинки, а мистецтво. Картинка - це гарно, а мистецтво може порушувати всі правила гармонії, але є цінним.
Про політику: політика брудна. Треба занурюватися щоб розбиратися. Краще не лізти. З іншої сторони - є певний жанр в мистецтві, ліве мистецтво в моді. Політика не пов'язана з конкретними партіями і особистостяии, а з загальним трендом - гуд. Соц проблеми. Тих кого притісняють - ок. Ремарка від Карася: він ліберал і він не проти всіх рухів, але бачить "перекіс" в деякі теми, при чому інші теми і митці з крутими проектами недоотримують фінансування.
Що продається найбільше в сіль соль: продається те, що продають. Це все фігня - такі питання). Художнику треба знайти того продавця який позитивно ставиться до вашого мистецтва. Не треба партнерств з тими, кому не подобається. Продається все. Якщо художник існує, то знайдеться хтось, хто це купить.
Де ще укр галереї шукають молодих митців:
Шукають нові імена і галереї, і фахівці. Групові виставки. Центри мистецтв. Фестивалі.
Переважають офлайн події. Бо треба бачити роботи вживу.
Але в соц мережах теж бачать і слідкують.
Де знати групові виставки: знайти кураторів які співпрацюють з молодими художниками і давати їм інфу про себе. Треба багато говорити про себе. Майбутнє за маркетингом в інтернеті
Тут встав дідусь з зали і сказав - Молодіжна гілка спілки художників. Є окрема гілка для саме молодих - там є виставки групові. Карась рекомендує не нехтувати спілкою, але і не сильно на неї надіятися. Після лекції я підійшла до цього дідуся щоб спитати як же потрапити в цю молодіжну гілку. Відповідь: їхати на Львівську площу в спілку художників, там питати кабінет і в тому кабінеті мені все розкажуть :)))))))))))))))
Якщо нема художньої освіти, як себе просувати:
Є системна освіта. Вона дає ривок. Якщо немає можливості її отримати - самоосвіта. Вчитись працювати з інформацією, шукати, контактувати і тд. Вчитись самостійно - найважливіше. Звісно хочеться взяти структуровану інфу, але так не буває, треба все робити самостійно в будь-якому випадку.
Чи суттєво вплинула війна на ціноутворення робіт молодого художника: ринок України хріновий, правового поля нема, займатися мистецтвом невигідно (музеї і оце все). Ті хто займаються мистецтвом - культурні герої. Наскільки війна вплинула на ринок: ринок був хріновий, став ще гірший. Вплив війни на творчість - питання життя і смерті можна вміло імітувати, але зараз ми це все прожили, наші проекти глибші і тд. Але не треба очікувати зразу ефекту на мистецтво.
Сік-сок чому закрита група: намагалися створити більш серйозне і вагоме. Це була спроба. Чи можуть подавати туди роботи молоді художники - треба подавати кругом)
Каріна Данильчук
Підтримати спільноту можна тут.
Коментарі
Дописати коментар
Митець! Твій коментар скоро буде опубліковано :)