Перейти до основного вмісту

Будьте готові: наближаються найбільші розпродажі мистецтва



Будьте готові: наближаються найбільші розпродажі мистецтва


Чому останній квартал року є таким значущим для продавців мистецтва, проактивна маркетингова поведіка та 5 кроків, щоб підготувати маркетингову стратегію до свят. Блог Art Store Fronts пропонує вам оригінальну статтю, яку ви можете побачити тут, а я - її переклад. Го! 


Якщо ви ще не в курсі, 4-й квартал (жовтень, листопад, грудень) - найбільш вдалий час для продажу за увесь рік, пік якого припадає на грудень. Дані з платформи Art Store Fronts показують, що багато їхніх митців заробляють близько 50% (а то і більше!) їхнього річного прибутку під час цього короткого періоду. Годі й казати, якщо ви продаєте арт онлайн, новорічні свята - ваша найбільша можливість заробити грошей.


Святковий сезон можна також вважати мистецькою “золотою жилою”. Увесь рік ви прикладаєте зусиль продати картини, але в цей період часу продажі йдуть трішки легше. І оскільки в цей час у вашій сфері продажі йдуть легше, не нехтуйте цією тенденцією!


Але в цій всій історії є ще щось.

Цікаво, дослідження Art Store Fronts показує ще дещо: ті з митців, у яких НЕ відбулося великого зростання продажів під час свят, зазвичай мають як мінімум одну (або більше) з наступних характеристик:

  • вони не пропонують картини в наявності на власному сайті (як так взагалі?) і тим самим не мають жодних шансів;

  • вони не досліджують та не напрацьовують свою аудиторію, тож не мають прямого доступу до ринку;

  • вони, в основному, не усвідомлюють величезного потенціалу цього періоду року та ніколи не впроваджують серйозних стратегій, щоб якось капіталізуватися.

Крім того, найбільш вражаюча частина даних показує, що художники та фотографи, які не заробляють на 4-му кварталі, як правило, показують одні з найнижчих результатів з точки зору загальних продажів. Не дивно.


Чи мусимо ми сказати, що останній квартал мусить пройти під першочерговим пріорітетом? Який у вас план капіталізації в цьому році? 


Давайте зануримося в деталі того як ви можете підготуватися та капіталізувати цей час прискорених продажів.


Розуміння попиту та пропозиції

Розпочнімо з одного факту: величезна частка річного попиту на мистецтво припадає саме на новорічний період.


То в чому ж прикол 4-го кварталу? Звідки з’являються гроші?


Що ж, свята - це час, коли кожний стає трішечки менш раціональним щодо своїх витрат. Для мене це точно працює :) Під час свят всі ми витрачаємо трішки більше, ніж повинні були. Всі ми купуємо речі, в яких насправді немає великої потреби. Просто гляньте на свої витрати за новорічний сезон в минулому році, щоб все пригадати.


Знаючи як працює ця психологія, кожний рітейлер старається максимально це використати. Арт ринок не виключення. Онлайн галереї розсилатимуть промо e-mail буквально кооожного дня до кооожного підписника в їхній базі. Кожного дня вони випробовуватимуть нові креативні тактики, щоб спіймати наявний попит на мистецтво.

Є ще одна причина це робити - коли 4-й квартал закінчиться, велика частина попиту спаде. 


Подумайте про це наступним чином: уявіть, що прийдешні свята виражаються в конкретній кількості домогосподарств та бізнесів, які мають вільне місце для мистецтва. Припустемо, що ці  “пусті стіни” репрезентують ринковий потенціал для продажу (або ж можна назвати це попитом, якщо не вдаватися в деталі).


Більшість з цих домогосподарств та бізнесів мають “пусті стіни” протягом деякого часу, але власники не поспішають приймати рішення що ж саме там повісити. Під час новорічного сезону - вони таки приймуть рішення. Вони скористаються промо акціями та здійснять покупку.


Коли новорічний сезон закінчиться, ці “пусті стіни” будуть вже заповненими. Гроші будуть витрачені. Покупці будуть стомлені та продажі мистецтва знизяться як мінімум на декілька місяців. 


Тому, якщо продавці мистецтва (а це ми з вами, художники - ред.) не розглядатимуть останній квартал року зі стратегічної позиції, це не втрачені можливості - це просто поганий бізнес. 


Реальність така, що 4-й квартал повинен бути найпершим пріоритетом для вас. Ви вже маєте обдумувати та планувати його. Ви вже повинні здійснювати якісь кроки, щоб схопити якомога більше цих “пустих стін” (більше, ніж ви схопили минулого року).


Більшість митців справді достатньо підготовані до цього. Коли б не настав час для легкого продажу, скористайтеся ним! Ми тут для того, щоб сказати: новорічний сезон це час - єдиний час - коли заробляється легше.


Сподіваємося, що зараз ви більше розумієте важливість останнього кварталу. Але що конкретно робити, щоб підготуватися? Відповідь може бути різною для різних митців, але є декілька загальних порад, які підходять усім. Далі ви побачите 5 речей, які ви повинні зробити прямо зараз, щоб почати.



  1. Почніть організовувати свій список електронних пошт

Розпочніть або продовжуйте збирати e-mail своєї цільвої аудиторій як чумачечий - усіма доступними (і легальними!) способами, онлайн та офлайн - і організуйте їх в контактну базу. E-mail - ваш важливий інструмент під час свят. 


  1. Сплануйте стратегію для зібраних e-mail кампаній та соц. мереж

Розпочніть формулювати план з визначення важливих дат та відміться їх в своєму календарі. Що ми рекомендуємо. Як мінімум, підготуйте кампанії для:

  • чорної п’ятниці (і навіть для декількох днів до неї);

  • кібер понеділку;

  • 1 промо e-mail кампанію для 1 тижня в листопаді;

  • промо e-mail приблизно кожні 3-4 дні в грудні аж до Нового року (для України: стартуйте в листопаді для міжнародного ринку, закінчуйте на Різдво в Україні - ред.);

  • пост-різдвяні фінальні розпродажі.


  1. Вивчіть конкурентів

Впевніться, що ви отримуєте розсилки від SaatchiArt, Artfinder та інших онлайн галерей. Йдіть на їхні сайти прямо зараз та підпишіться! Ці галереї щороку роблять маркетингові кампанії в останньому кварталі. Вони мають великий досвід в цьому та відточили свою майстерність. Ви можете багато чому навчитися в них.


Як ви бачите, маркетингові розпродажі в цей період це не просто дати загальну знижку в 20% (хоча ми не проти цього загалом). Тут є інші шляхи стимулювати ваших потенційних покупців, наприклад, пропозиції “купуй 1, отримуй ще 1 в подарунок”. Або, ви можете додати класний безкоштовний предмет для всіх покупок більше 50$.


Обов’язково додавайте щось нове в свої розсилки щоразу. Створіть чіткі та зрозумілі заклики до дії (calls to action), які легко знайти, та впевніться що додали правильних лінк на сторінку, де покупець може завершити ці дії.


Якщо ви рекламуєте ваш онлайн-магазин в загальному, додайте велику кнопку з закликом до дії, яка веде до відповідної сторінки вашого сайту/магазину. Якщо ви рекламуєте певну картину, лінк повинен вести саме на неї + додатковий лінк на категорію, до якої відноситься ця картина (наприклад, Усі зимові пейзажі або Портрети) + лінк на усі картини.


Якщо у вас немає ще гарного темплейту для розсилок, загляньте на Fiverr, або ж скористайтеся шаблонами в Mailchimp, Esputnik чи в інших інструментах для розсилки. Відредагуйте темплейт за вашими потребами (це легко, ви розберетеся швидко). Ви можете купити і платний темплейт за невеликі гроші та використовувати його. Пам’ятайте, що стиль в розсилці повинен співпадати зі стилем (або кольорами) вашого сайту. Якщо ви ще не користуєтеся ресурсами для створення розсилок, розпочніть з Mailchimp (це безкоштовно) прямо зараз.


  1. Запропонуйте альтернативні товари, які не вимагають місця на стіні

Продавайте речі з зображенням ваших картин на різних товарах: листівки, календарі, журнали, підставки для напоїв і т.д. Все це хороші приклади того, що привертає увагу покупців. Ці товари, як правило, краще продаються, адже не вимагають мисленнєвих зусиль (так як значні витрати на мистецтво зазвичай більш прораховуються). В онлайн-галереях треба дивитися, чи дозволено додавати такі товари в якості подарунку.


  1. Підготуйте свій сайт до підвищення конверсій

Не зважаючи на те наскільки ефективним є ваш маркетинг, трафік на ваш сайт все рівно зросте. Ви можете скористатися усіма порадами одразу та згенерувати трафік, але якщо сайт не оптимізовано, конвертувати відвідувачів у покупки не вдасться. Чіткі та видимі кнопки “Купити”, зручна корзина, наявність особистого кабінету, списку бажань, гарна картка товару - пропрацюйте все це, щоб максимізувати задоволення клієнта від перебування на вашому сайті та привести його до покупки.


Підсумок: почніть сьогодні

Це ваш зелений колір світлофору, ваш чарівний пендель, ваш силнал від маркетингових богів - розпочніть роботу над маркетинговою стратегію для свят прямо зараз. Ми бачимо занадто багато митців, які не докладають жодних зусиль ні в жовтні, ні в листопаді, ні в грудні. Зробіть бодай що-небудь і нагорода  не забариться. 


_________________________________________________________________


Маленька ремарка: я не професійний перекладач і займаюсь перекладом лише в рамках покращення своєї англійської. Якщо побачили помилку, будь ласка, повідомте мене про неї. 


Також я не надаю жодних консультацій і всі переклади надаю виключно в цілях ознайомлення, безкоштовно, не маючи на меті жодної монетизації. 


Переклад створено в рамках підтримки української арт-спільноти UARTIST. Якщо також хочете перекласти якусь статтю про арт та поділитися нею тут з українськими митцями - пишіть :) Або кидайте лінки на цікаві матеріали англійською тут :)


Удачі в творчості! 


Переклад: Каріна Данильчук



Коментарі